Zoveel mensen, zoveel woonwensen

De woonbranche gaat weer goed. Met een verwachte groei van ruim 5% in 2017 is duidelijk dat het consumentenvertrouwen weer terug is. We hebben 505 Nederlandse consumenten gevraagd naar hun woonwensen en woonvoorkeuren. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat in de leeftijdsgroep 20-55 10% van de Nederlanders van plan is om de komende 24 maanden te verhuizen.

vtwonen speelt een belangrijke rol bij de woonconsument; maar liefst 91% in de doelgroep 20-55 kent vtwonen. 70% kent vtwonen van televisie, 54% van het tijdschrift en 23% van de website en/of webshop.

Wie koopt wat, waar online

We kopen steeds vaker en steeds meer producten en diensten op afstand. In Q1 2016 werden er 40,8 miljoen aankopen gedaan en bedroeg de omzet 4,89 miljard euro, een groei van zo’n 13% t.o.v. het voorgaande jaar. Onderzoeksbureau No Ties BV deed in juli 2016 in opdracht van Sanoma | SBS onderzoek naar online aankopen, merken en bestedingen.